Vores stue er fyld med meget interiør og møbler i forskellige stilarter, materialer, overflader og farver, derfor havde jeg brug for, at rummet fik noget neutralt til at binde det hele sammen.
Desuden manglede vi gardiner til de to store vinduer, da de mørkeblå gardiner tog for meget lys og rent visuelt fyldte for meget i stuen.
Løsning blev tre tidsløse og æstetisk smukke tekstildesigns, som alle er lavet i naturlige materialer (hør, ruskind og bomuld) fra det danske interiør brand A.U Maison. Det er særligt de naturlige hørgardiner samt det håndvævet gulvtæppe i de samme farvenuancer, som bidrager til det rolige udtryk.
Gulvtæppet samler området omkring sofaen og skaber hygge, mens gardinerne samler rummet og giver et meget mere roligt udtryk. Samtidig med at gardinerne selvfølgelig også holder solens stråler, såvel som nysgerrig blikke, ude af stuen.
Det tredje design er et sæt, bestående at to, runde æsker betrukket med farvet ruskind fra A.U Maison i den lækreste kvalitet. De er genialt til at skjule alt mit nips fra bl.a. igangværende diy-projekter, når jeg trænger til et pænt sofabord. Samtidig med at deres skønne farver matcher de øvrige tekstiler og bidrager til et harmonisk udtryk.
Det er Camilla Dybdal Christensen, som valgte at etablere det danske interiør brand A.U Maison i 1998, men faktisk går historien om A.U Maison endnu længere tilbage. Helt tilbage til 1960’erne, hvor virksomheden Autofin etableres. Autofin producerede, og producerer stadig i dag, tilbehør til biler.
I 1980’erne blev Camillas mor ansat hos Autofin og årtiet efter blev Camilla ansat hos selvsamme firma. Som hun forøvrigt stadig driver den dag idag.
Camilla havde egentlig påbegyndt psykologistudiet, men da hun var gravid, sætter hun hendes studier på pause. Studiet vender hun dog aldrig tilbage til, for under hendes graviditet opstår idéen til interiørbrandet A.U Maison. Derfor starte A.U Maison op ved siden af Autofin – samtidig med, at Camilla blev mor til hendes datter!
Brandets navn A.U Maison kommer af, at A.U står for ”Autofin”, mens Maison betyder ”hjem” på fransk.
Camilla fik inspirationen til A.U Maison, da hun synes, at der manglede “farver” i interiørbranchen.
Hendes første kollektion skulle derfor indeholde tekstiler med farver og blomster under temaet romantik. Tekstilet med blomsterne kunne hun dog ikke finde nogle steder, derfor købte hun 8.000 meter stof og så gik hun i gang med at tegne blomsterne dertil. Respekt! De 8.000 meter stof med Camillas blomster, blev syet om til puder, plaider og sengetæpper. Trendeksperten Anette Eckmann blev så begejstret for den første kollektion, at hun gav A.U Maison et helt rum til udstilling på Formland. Derfor fik A.U Maison første kollektion en rigtig god start og siden dengang er både kollektionerne og A.U Maison vokset!
I dag har A.U Maison omkring 40 ansatte på deres kontor Hammel, hvorfra de udvikler deres stadig voksende kollektioner med fokus på nytænktning. Kollektionerne tæller alt lige fra gulvtæpper til lamper og en del af kollektionen bliver produceret på deres egen systue. Alt skabes i en høj kvalitet med udgangspunkt i princippet “Ansvarlighed”, hvilket betyder, at A.U Maison ikke belaster miljøet under produktionen.
Jeg har den dybeste respekt for Camilla Dybdal Christensen! At hun samtidig med, at hun er blevet mor (hvilket i sig selv er noget af en bedrift), har starte A.U Maison, designet det første kollektion og fået succes med det fra starten af. Tillige har hun overskud til at fokusere på “Ansvarlighed”, skabe produkter i høj kvalitet, øge kollektionen løbende samtidig med at hun driver Autofin.
Indlægget er sponsoreret.
Leave a Reply